Chat jij al met je website bezoekers

14 Mar. 2018 Door: beyonit Nog geen reacties
Facebook is bij iedereen bekenden bijna iedereen zal ook wel eens de berichtenservice gebruikt hebben. Deze facebookmessenger is op de website nog een onderdeel van de site en voor de mobiel is er een losse applicatie. Uit de statistieken blijkt dat meer dan 50% van al het Facebookgebruik via de smartphone gaat, dan is het geen verrassing dat Facebook Messenger, naast Whatsapp een steeds belangrijker platform voor berichtuitwisseling wordt.
 



Het is al nu al mogelijk om Messenger te integreren in je eigen website. Bijna iedereen heeft immers een Facebookaccount en deze is meestal al gekoppeld aan de smartphone.

Ook de chat ontsnapt niet aan Messenger. Veel dealers in de Verenigde Staten die met ActivEngage werken, doen dat in een combinatie. Via de API van Messenger hebben ze een connectie gemaakt met hun chatsoftware. De klant en websitebezoeker communiceren volledig via Messenger, terwijl de techniek en het proces erachter gewoon de chatfunctie is, die de meeste dealers al kennen. De klant die niet wil chatten via een normaal chatscherm wil dat misschien wel buiten de website om. Dus ook daar zit een groot voordeel aan, want zo kun je laagdrempelig communiceren op een chat-achtige wijze via Messenger.

Messenger en Whatsapp, die beide toebehoren aan Facebook, zullen een dominante positie krijgen als het gaat om communicatie van dealers en autobedrijven met hun toekomstige klanten. Denken dat het wel losloopt en je ogen ervoor sluiten is als het sluiten van je bedrijf voor toekomstige klanten. Ongeacht de leeftijd, want geloof me, iedereen gebruikt Facebook.


 

Terug naar vorige pagina
Reacties (0)
Vul het formulier hieronder in om als eerste te reageren op dit artikel.
Reageren op het artikel
Béyonit Automotive © 2018 | Privacy statement | Cookies