Facebook Lead Ads, hoe werkt het!?

15 Mar. 2018 Door: beyonit Nog geen reacties
Veel autodealers maken nog niet op schaal gebruik van Facebook om te adverteren. Facebook is op dit moment het goedkoopste platform om op te adverteren, daarom is het jammer dat men dit kanaal niet optimaal benut. Ook geeft Facebook de beste resultaten in combinatie met de beste data die er beschikbaar is. De meeste autodealers missen een goede marketingpartner die ze hiermee ondersteunt. Hieronder staan drie voorbeelden voor autodealers om beter gebruik te maken van autodealers.


Database Targeting
Veel autodealers realiseren niet dat hun database de perfecte plek is voor leads. Zo zijn jouw bestaande klanten en niet verkochte klanten de perfecte doelgroep om opnieuw te targetten. Er zijn een aantal dealers, die door middel van e-mail marketing en via gedateerde systemen zoals care-mail hun database goed inzetten. Maar de trend is helaas dat de engagement minder wordt in de loop van de jaren. Het is namelijk niet meer zo spannend om een e-mail te ontvangen. En als iemand zijn al een aantal keer de mail niet geopend heeft, wat moet je dan? Nogmaals mailen is dan geen optie meer. Je moet deze persoon bereiken via een platform wat wel zijn aandacht krijgt.

In Facebook is het mogelijk om je database up te loaden in het advertentiebeheer. Vervolgens wordt er gekeken of er een match is tussen de facebook profielen en jouw database. Uit cijfers blijkt dat meer dan 60% van de gevallen er een match is. Via deze manier kun je jouw doelgroep bereiken op een platform waar zij daadwerkelijk content consumeren. Voorbeeld: kijk eens naar jezelf, er is een grote kans dat jij meer dan 50% van je mails niet eens opent, laat staan leest. Maar wanneer je deze content op facebook tegenkomt, consumeer je daar wel de content.

Wees erbij voordat de grote merken er zijn!
Adidas kwam laatst met het nieuws dat zij stoppen met reclame via de televisie en alles inzetten op online marketing. Op dit moment is Facebook nog relatief goedkoop vergeleken met Google AdWords. De kans zit er helaas in dat dit snel zal veranderen. Aangezien niemand meer TV reclame consumeert maar wel nogmaals de nieuwsfeed doorloopt tijdens tv-reclame, is dat nu het stukje online onroerend goed waar je in wilt zitten. Deze plekken zullen waarschijnlijk steeds beter bezet worden door de importeurs, de kunst is het dan natuurlijk om daarin onderscheidend te zijn.

Is er een perfecte oplossing?
Nee, dit is er helaas niet. De toekomst van adverteren op social media blijft onduidelijk.  Kijk maar naar Snapchat, jarenlang de meest dominante speler onder de 25 jaar en wordt nu heftig beconcurreerd door Instagram met bijna dezelfde features waardoor het een issue heeft om door te breken bij de oudere generatie. Iets wat de meeste specialisten op social media 6 maanden geleden nog niet hadden gedacht.

Terug naar vorige pagina
Reacties (0)
Vul het formulier hieronder in om als eerste te reageren op dit artikel.
Reageren op het artikel
Béyonit Automotive © 2018 | Privacy statement | Cookies